Hagyományos karácsonyi ajtódísz

Piros-zöld színekben

Ha szeretnél egy hagyományos színekben, formákban, anyagokban pompázó ajtódíszt, nézd meg hogyan készítettem, s ha kedvet kaptál, csináld meg az én segítségemmel!


blogra_2_2.jpg

 

Amire szükséged lesz az elkészítéséhez:

  • fenyő koszorú (mű)
  • ragasztórúd (ragasztópisztoly) 
  • piros virág (mű)
  • nővény szárak (mű)
  • toboz
  • karácsonyi díszek
  • tuja termés
  • piros bogyó termés (mű)
  • szalag

 

   1. Előkészítjük az alapot. Ennél a koszorúnál megmutatom neked, hogyan lehet egy egyszerű, nem kifejezetten szép, sőt túlontúl műanyag kinézetű koszorúalapból is egy csodaszépet ajtódíszt készíteni, úgy, hogy végül nem is lesz feltűnő a mű alkatrész.

img_20181207_113955_2.jpg 

  2. Szükség lesz pár fajta műnövényre, de olyanokra, melyek szinte a megszólalásig hasonlítanak az eredti növényre. Én használtam tuja ágat, élénk zöld fenyőágat, falevelet, és egy hamvas növényt.

img_20181207_115537.jpg

 

  3. Mivel a hagyományos koszorú alapot választottam, ezért arra gondoltam belecsempészek piros virágokat is. Csak nagyméretű virágom volt, ezt szétszedtem, s készítettem egy kisebb virágot belőle. Egyszerűen a szirom alatti részt leszedtem, így hozzáfértem a szirmokhoz, a nagyobbakat leszedtem (ezeket se dobjuk ki, később készíthetünk belőlük virágot), majd egyszerűen a zöld részt visszatettem, hogy már lehessen is ragasztó anyaggal rögzíteni.

nevtelen_1_12.bmp

 

  4. Arra gondoltam a tuja termését is felhasználom, de mivel nagyon aprók voltak, ezért pár darabot összeragasztottam, s így egy nagyobb tuja termést kaptam, ezt használtam fel az ajtódíszemhez.

nevtelen_2_10.bmp

 

  5. A következő képekben mutattom meg neked, hogy hogyan töltöttem fel élettel ezt az egyszerű koszorú alapot. Az élethű növényekkel egészítem ki az alapot. Illetve rögzítem ragasztóanyaggal a virágokat, a bogyós terméseket, a tobozokat, a tujaterméseket, és gömböket.

nevtelen_3_7.bmp

img_20181207_134621.jpg

 

  6. Majd elkészítettem a piros duplamasnit a következő képeken meg is mutatom, hogyan. A masni rögzítését sajnos nem tudtam megmutatni, mert csak 2 kezem van, természetesen az összefogott masni formát drótal rögzítettem. Végül két darab dupla masnit helyeztem egymás mellé a koszorú központi részére, amely nagyon szépen kiemeli a koszorút. 

nevtelen_4_4.bmp

 

  7. A végeredmény csodálatos lett, nem is gondoltam volna, hogy abból az alap koszorúból ilyen természeteset tudok alkotni. Édesanyám kívánságát miszerint a zöldet, és pirost, mint a hagyományos karácsony színeit használjam, szerintem sikerült megvalósítani. Szerintetek? Ha tetszett készítesetek magatoknak is a segítségemmel.
blogra_2_2.jpg

blogra_1_3.jpg

 

Ha még több kreatív ötletre szomjazol, kövess:

instagram: https://www.instagram.com/diybyandi/

pinterest: diybyandi