Nem csak mézeskalácsból készíthetünk Mézit

Biztosan ismerjük a Shrek című animációs meséből Mézit. Sokan készítik el mézeskalácsból a karácsonyi ünnepekor, de elkészíthetjük egy dekorációként is, amelyet akár a fenyőfára, a lakás különböző helyére is felakaszthatjuk, vagy ha autónkba szeretnék egy kis karácsonyi vidámságot, hangulatot juttatni, tehetjük a visszapillantóra, egy karácsonyi illóolajjal becsöpögtetve igazi karácsonyi hangulatot érezhetünk míg eljutunk a egy helyről a másikra.

1_11.jpg

 

Amire szükséged lesz az elkészítéséhez:

  • filc
  • szalag
  • varrógép
  • cérnák, tű
  • olló
  • madzag
  • gomb
  • sablon
  • tömőanyag

 

  1. Összekészítjük a hozzávalókat, én a nagyobb részét varrógéppel csináltam, de lehet kézzel is készíteni, úgy egy picit hosszabb időt vesz igénybe.2_9.jpg

 

   2. A kialakított sablon alapján, berajzoltam a filcen, majd kivágtam a Mézi elejét-hátulját.
3_9.bmp

 

   3. Bejelöltem halványan körülbelül hová szeretném a szemét, száját és a kezére, lábára a díszitő mintát.
4_5.jpg

 

   4. A következő öltésfajtával elkészítettem a kezekre/lábakra a díszitő mintákat, majd a száját.
5_7.bmp6_3.bmp 

  5. Következő lépésben kézzel elkészítettem a szemét, a hasára a gombokat majd a masnit a nyakára felvarrtam.
7_6.bmp

 

   6. A képen látható öltés fajtával részben körbe varrom, azért hogy egyszerűbb legyen a töltés a tömőanyaggal. Közben a fejrészen ollóval átszúrtam a mindkét filcet, így könnyebben elhelyezhető majd az akasztója, majd a tömőanyagot akár olló, vagy valamilyen hosszabb vékony eszköz segítségével betöltöm. Ezután tovább varrom a szélét, míg nem már csak az utolsó tömőanyagot kell elhelyeznem. Végül összevarrom, de vigyázzunk az akasztórésszel nehogy odavarrjuk. Ahol úgy gondoljuk a filc túllóg azt ollóval körbe vághatjuk.
8_7.bmp9_2.bmp

 

   7. Kész is Mézi.1_11.jpg

 

 

Ha még több kreatív ötletre szomjazol, kövess:

instagram: https://www.instagram.com/diybyandi/

pinterest: diybyandi