Rénszarvas adventi koszorú

  Itt az ideje, hogy elkészítsd az adventi koszorúdat. Ha még sosem csináltál ilyet, hidd el, sikerülni fog. Egy hónapon keresztül csodálhatod majd kezed munkáját, amihez mutatok néhány nagyon egyszerű ötletet, így biztos, hogy idén a vendégeid dícséreteit nem győződ bezsebelni.

Egy kis visszatekintés az adventi koszorű eredetére, az első adventi koszorú elkészítése Johann H. Wichern német evangélikus lelkész nevéhez kötődik, aki egy felfüggesztett szekérkeréken 23 gyertyát helyezett el karácsony közeledtével, majd napról napra mindig meggyújtott közülük egyet. A tradíció azóta sem merült feledésbe, a mai napig gyertyát gyújtunk advent vasárnapjain, viszont manapság a gyertyák száma már négyre redukálódott: a hit, a remény, az öröm és a szeretet gyertyájára.
bogra_1.jpg

 

Amire szükséged lesz az elkészítéséhez:

  • szalma koszorú
  • ragasztórúd (ragasztópisztoly)     
  • toboz
  • karácsonyi díszek
  • polifoam golyók fehér
  • gyertya
  • gyertya tű
  • filc figura (rénszarvas)
  • csipkebogyó (mű)
  • fafesték
  • szalag

 

  1. Első lépésként összekészítjük amiből szeretnék dolgozni. A koszorú alapra most ennél a koszorúnál tűzőgéppel rögzítettem a szalagot, majd szorosan, egyenletesen körül tekertem, és rögízettem körköröse a tűzőgéppel. Ezután az elképzeléseink alapján helyezzük fel a gyertya tűt, lehet egymás mellé, szimetrikusan 4 egyenlő távolságra, vagy 2- 2 egymás mellé helyezve, s számtalan megoldás lehetséges, igazán a fantáziánkra van bízva. Fontos, hogy elsőbb probáljuk a gyertyát a tűre, majd rögzítjük ragasztóanyaggal.

nevtelen_1_4.bmp

img_20171118_133817.jpg

 

  2. Eztután elkezdjük a különböző méretű polifoarm golyókat szorosan rögzíteni a koszorúra a ragasztópisztollyal. Ennél a koszorúnál a polifoarm golyók közé elrejtettem néhány fehér karácsonyi gömböt. 
nevtelen_2_5.bmp

 

  2. Környezetünkben általában találhatóak fenyőfák, mellyek ősszel hullatják tobozaikat, ilyenkor érdemes egy séta alkalmával gyűjteni pár darabot. Ez egy népszerű dekorációs elem, nagyon tartós, sok mindenhez fel tudjuk használni. Én ezeket naturon illetve festve, színezve is felhasználom. Én ehhez fafesték sprayt használtam. Célszerű hamarabb lefújni, mint ahogy felhasználnánk, mert kell valamennyi idő míg megszárad. Lehet más terméseket is festeni, ebben az esteben én egy narancsszeletet, mogyorót, és mehogany szeletet is beszíneztem egy másik koszorú alkalmával felhasználtam őket.

img_20171118_135454.jpg

 

  3. Ezt a koszorút én úgy álmodtam meg, hogy 2 gyertya között legyen a koszorú fő eleme. Az elképzelésem a két festett toboz, illetve filc figura (rénszarvas), csipkebogyókat, illetve találtam a karácsonyi díszek között csillogó piros leveleket, melyek nagyon kiemeleik a koszorút. Végül az egyik gyertyára egy piros-fehér kockás szalag csíkot rögzítettem ragasztópisztollyal.

nevtelen_3_4.bmp
img_20171118_161957_1.jpg

img_20171118_162721_1.jpg

 

   4. A végeredmény magáért beszél. Egy nagyon szép egyedi, de ugyanakkor egyszerűen elkészíthető adventi koszorú. Próbáljátok a segítségemmel elkészíteni.

blogra_2_10.jpg

 

Ha még több kreatív ötletre szomjazol, kövess:

instagram:https://www.instagram.com/diybyandi/

pinterest: diybyandi