Farönkökből készült rénszarvas, avagy vonjuk be a párunkat is egy kicsit (nagyon)...

Ahogy közeledtek az ünnepek, egyre többször láttam utazásaim során rénszarvasból készült ilyen-olyan kültéri díszeket. Gondoltam nálunk is jó lenne egy rénszarvas az udvarra, de nem akartam világító bolti csodát. Inkább valami környezettudatos megoldást kerestem. A farönk látszott a legalkalmasabb alapanyagnak. A kivitelezés során ez alkalommal bevontam a  párom, neki jutott az egyszerűbb rész, a kivitelezés, rám az irányítás - sokkal megterhelőbb - feladata jutott.

1_7.jpg

 

Amire szükséged lesz az elkészítéséhez:

  • 1 db rönk (test)
  • 4 db rönk (láb)
  • 2 db rönk (fül)
  • 2 db faág (agancs)
  • 1 db rönk (fej)
  • 1 db rönk (nyak)
  • 1 db rönk (farok)
  • 1 db hungarocell golyó (szem)
  • 1 db hungarocell golyó (orr)
  • akril festék
  • csavarok/szögek
  • fúró
  • ragasztó
  • forgó pánt 

 

   1 Előkészítjük a farönköket, a képen látható módon. Arra figyeljünk, hogy a fejnél az egyik végét ferdén szabjuk le.2_4.jpg

 

  2.  A 4 db lábat csavarral rögzítettük a testhez. A csavar helyét célszerő előfúrni.3_6.bmp

 

  3. Következő lépésben a fejhez a füleket rögzítettük úgy, hogy a ferde rész az elől legyen, mivel az lesz az arc, tehát a füleket a másik, a hátsó részéhez csavaroztuk.4_5.bmp

 

  4.  Majd a farok részt rögzítettük.5_2.jpg

 

   5. Jönnek az agancsok, itt a  faágak végét megfaragjuk, a fejnél a fülek mellett fúróval a helyét kifúrjuk, majd belehelyezzük.
6_6.jpg7_3.bmp

 

   6. A testen szintén fúrunk egy lukat a nyaknak. Ezt egy vasruddal rögzítjük, úgy, hogy a fej résznél és a nyak résznél is fúrunk egy lukat, majd a esetünkben egy zsanért beleteszünk, s összeillesztjük őket. Ez a zsanéros megoldás azért jó, mert így bármely irányban mozdítható a fej.8_4.bmp9_3.jpg

 

7. A hungarocell golyót félbe vágjuk, ebből lesz a szem, fekete akril festékkel megrajzoljuk a szemgolyót. Az orrt én hungarocell tojásból készítettem, szintén félbe vágtam, s bordó színben lefestettem. Ezeket rögzítettem ragasztóval, ami jó fára is. Majd az orrát filctollal megrajzoltam. 10_1.jpg11_2.jpg

 

  8. A legvégén egy karácsonyi mintás sálat kötöttem a nyakára. Nálunk a vendéget Rudolf a rénszarvas fogadja a bejáratiajtónál. Nagy sikere van.1_7.jpg

 

Ha még több kreatív ötletre szomjazol, kövess:

instagram: https://www.instagram.com/diybyandi/

pinterest: diybyandi