Hogyan készítsünk adventi koszorút

  Az első adventi koszorú elkészítése Johann H. Wichern német evangélikus lelkész nevéhez kötődik, aki egy felfüggesztett szekérkeréken 23 gyertyát helyezett el karácsony közeledtével, majd napról napra mindig meggyújtott közülük egyet. A tradíció azóta sem merült feledésbe, a mai napig gyertyát gyújtunk advent vasárnapjain, viszont manapság a gyertyák száma már négyre redukálódott: a hit, a remény, az öröm és a szeretet gyertyájára.

Ha tartod a hagyományt, akkor te is készíthetsz saját készítésű adventi koszorút. Ebben nyújtok egy kis segítséget, hogyan tudsz egyszerűen, modern adventi koszorút készíteni.
blogra_1_4.jpg

 

Amire szükséged lesz az elkészítéséhez:

  • szalma koszorú
  • ragasztórúd (ragasztópisztoly)
  • kötött anyag
  • szalagok
  • fafigura (szánkó)
  • toboz
  • karácsonyi dísz
  • polifoam golyók fehér
  • apró mini nyitott hamvas toboz
  • bakuli
  • casuarina
  • csillagánizs
  • csillagrózsa
  • eukaliptusz gomb
  • mehogany szelet
  • gyertya
  • gyertya tű
  • fafesték

 

  1. Első lépésként a koszorú alapot kell elkészíteni. Mindenkinek a szekrényében lapulnak olyan ruhák, puloverek, melyeket nem használunk. Fontos, hogy mindig színben harmonizáljon amit elképzeltünk, gondoljuk át a kompoziciót, mert előfordulhat, hogy giccses lesz. Nekem is volt egy bézs puloverem, melyből egy akkora darabot vágtam ki, amely körbe éri a koszorú vastagságát. Majd beleillesztettem a koszorú alapot, s összevartam a széleknél. 

img_20171202_145750.jpg

nevtelen_1_7.bmp

27072908_1792377790781497_5915909215411087147_n.jpg

   

  2. Környezetünkben általában találhatóak fenyőfák, mellyek ősszel hullatják tobozaikat, ilyenkor érdemes egy séta alkalmával gyűjteni pár darabot. Ez egy népszerű dekorációs elem, nagyon tartós, sok mindenhez fel tudjuk használni. Én ezeket naturon illetve festve, színezve is felhasználom. Ehhez fafesték sprayt használtam. Célszerű hamarabb lefújni, mint ahogy felhasználnánk, mert kell valamennyi idő míg megszárad.

nevtelen_4_3.bmp

  

  3.  Én a varrott részére kezdtem felhelyezni a gyertyákat, ezaltal a varrás minden részét eltakartam egy dekorációs elemmel, de lehet alulra is tenni, attól függ hogyan használjuk ki a felületeket. Vagyis a látható részeken eltakarjuk-e egy-egy tobozzal, csillagánizzal stb. Én a gyertyatűnek vagyok a híve, mert ennek felhasználásával több éven keresztül is tudjuk használni, csak a gyertyát kell kicserélni, míg ha nem rakunk gyertyatűt, sajnos a gyertya leég s a koszorúnk is tönkremegy. Az elképzeléseink alapján helyezzük fel a gyertyatűt, lehet egymás mellé, szimetrikusan 4 egyenlő távolságra, vagy 2- 2 egymás mellé helyezve, számtalan megoldás lehetséges, igazán a fantáziánkra van bízva. Fontos, hogy előbb probáljuk a gyertyát a tűre, csak utána rögzítsük ragasztóanyaggal. Majd elkezdjük köré helyezni a dekorációs kellékeket ragasztópisztollyal, a tobozokat a polifoam golyókat, díszeket, a mehogány szeleteket, a szánkót stb. Számtalan kellék áll rendelkezésünkre, melyet a természetben avagy dekorációs, hobbi üzletekben be tudunk szerezni. Így egy olyan adventi koszorút tudunk készíteni, amit a saját kezünk alkotott ezáltal amikor meggyújtjuk azt az adventi vasárnapokon, csodájára járhat az egész család. 

nevtelen_3_5.bmp

 

  4. Szalagokkal tudjuk még egyedibbé tenni, például a gyetyára egy masnit rögzítünk ragasztó pisztollyal, avagy egyszerűen csak körbe tekerjük akár mind a négyet. Nagyon sok lehetőség adott, ezért mindenkinek a fantáziájára bízom. Én egy gyertyára masnit helyeztem, egy másikat csak körül öleltem vele. Majd egy másik díszesebb masnit előre rögzítettem.

nevtelen_6_3.bmp

27072848_1792380004114609_586994333639561675_n.jpg

img_20171204_214431.jpg

 

  5. A végeredmény magáért beszél, egy csodálatos egyedi, saját készítésű koszorúval várhatjuk az advent vasárnapokat. Javaslom ti is vágjatok bele bátran. 

blogra_2_4.jpg

blogra_1_4.jpg

 

Ha még több kreatív ötletre szomjazol, kövess:

instagram:https://www.instagram.com/diybyandi/

pinterest: diybyandi